Wilma!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu Wilma!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu

Wilma!!!

Door: Tessy en Gunar

15 November 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo Allemaal.

Het is inmiddels weer ruim een maand geleden dat we ons laatste bericht hebben geplaatst; tijd dus voor een update.

De afgelopen maand heeft hier in het teken gestaan van de orkanen, en dan met name onze grote vriendin Wilma.

Het is ongelofelijk om te zien wat voor schade er in Florida is aangericht door Wilma. Direct na de storm zaten er 3,5 miljoen mensen zonder stroom, waaronder wij. En in een appartementencomplex zoals het onze betekent geen stroom ook geen waterdruk en dus geen stromend water. Een erg aparte ervaring, om te leven zonder elektriciteit. Maar ook deze keer hebben wij niet echt mogen klagen, want ‘al’ na zo’n 20 uur is de elektriciteit bij ons hersteld. Blijkt dat wij op dezelfde groep zitten als het ziekenhuis in de straat, en wij dus prioriteit krijgen bij de werkzaamheden. En dat scheelt nogal, aangezien een aantal collega’s van ons pas afgelopen week hun elektriciteit hebben terug gekregen, na zo’n 2 weken zonder stroom.

Om alles te herstellen is een enorme actie opgezet. Zo zijn bij ons in het hotel wekenlang 350 kamers geboekt voor Florida Power & Light medewerkers. Vanuit 33 staten zijn deze mannen (en een enkele vrouw) ingevlogen en –gereden om hier de elektriciteitspalen te herstellen. Ongelofelijk dat een staat die ieder jaar door meerdere orkanen wordt getroffen, het grootste deel van de elektriciteitskabels bovengronds via palen lopen. Boompje erop of paaltje om en de elektriciteit valt uit. Ze zeggen dat het ondergronds leggen te duur is. Zal ongetwijfeld wat kosten, maar die honderden/ duizenden mensen die worden ingebracht om het te herstellen zijn ook niet gratis…(onze hotelrekening alleen zal al zo’n half miljoen bedragen).

Zoals vorige keer vermeld zijn Theo en Willemien op bezoek geweest. De tickets en het hotel voor Las Vegas waren geboekt, maar helaas heeft ook daar Wilma roet in het eten gegooid. Wij zouden om 21.30 uur vliegen, toen we ’s middags bericht kregen dat het vliegveld om 20.00 uur zou sluiten. Na nog 3 dagen standby te hebben gestaan, we waren toch al vrij, hebben we uiteindelijk definitief gecancelled. Erg jammer, ook omdat het er dus op neerkwam dat we in plaats van in een 2 bedroom suite in de Mandalay Bay, met z’n vieren de tijd door moesten brengen in ons studiootje. En hoewel het direct de dag na de storm alweer erg mooi weer was, was de stad een soort spookstad, waar je op zoek moest naar de enkele winkels en restaurants die open waren. Een aparte ervaring… Gelukkig voor T&W hebben zij nog wel een erg leuke cruise gehad, met mooi weer en geen problemen met de orkaan.

In deze zelfde periode bereikte ons het droevige nieuws dat Janneke door een noodlottig ongeval om het leven is gekomen. Nog steeds niet te bevatten, wellicht nog extra door de grote afstand waarop we nu zitten. We hebben inmiddels al wel vernomen dat de dienst, die we helaas hebben moeten missen, erg mooi is geweest.

Leuker nieuws is dat eind november Simon, Aart en Michel vanuit New York, LA en San Diego over komen vliegen naar Miami om hier met z’n vieren een aantal dagen te genieten van het leven in Miami. Foto’s en verhalen daarvan zullen volgen. Daarna staat ook onze cruise alweer voor de deur, want ons schip vertrekt op 11 december voor 7 dagen naar de Caribbean. Genoeg dus weer om naar uit te kijken.

Qua werk is er weinig nieuws te melden, helaas. Meer mensen vertrekken, vanwege de komende sluiting, en dat maakt de sfeer er niet prettiger op. Wij blijven in principe nog wel zitten zolang het uit te houden is, of ze ons eruit schoppen.

Goed, ik denk dat het weer voldoende is voor nu (Sub? ;-) )

Groeten en take care!

• 16 November 2005 - 07:52

Sub:

Helemaal goed hoor! Tja, ik maak zelf echt weinig meer mee, behalve werken dan... ja, ik vind het ook zielig!?! Dit klinkt allemaal wel erg depressing. Zo erg is het nou ook weer niet, maar aan Wilma en al die trips van jullie (cruise naar de caribbean, wat een geblaat..haha)kan ik natuurlijk niet tippen... Dus vandaar dat ik graag verhalen van anderen lees. En dan heb ik hier op m'n werk ook weer wat te vertellen. Kan ik weer de stoere jongen uithangen met verhalen over "een vriend van me in Amerika.." blablabla. Nou kinders, succes daar. Ik ben blij dat het dagelijks leven weer een beetje normaal is (behalve op jullie werk dan) en we spreken elkaar snel weer digitaal...

Sub

• 22 November 2005 - 12:14

Hi Tes:

Vond het echt leuk om je even te spreken en vind dat jullie nu maar eens terug moeten komen! Veel plezier de laatste maandjes.
    Liefs Sanne

• 25 November 2005 - 05:10

Hey Tessy En Gunar:

Happy Thanksgiving! I got your voice mail today. Thanks a lot for that. I hope you enjoyed the day, but I guess you both had to work like me and everybody else! But that's how our business is. That's how we like the freaking Waldorf and the F+++ing Fontainebleau! :-)

Hope you both are ok and everything is fine in MB!

Greetings, Christian

• 04 December 2005 - 17:16

Sub:

Gozer, heb net bij Aart de foto's gezien en de verhalen gehoord... was een waardig afscheid van Aart in Amerika denk ik zo!! Goeie shit hoor, vooral dat filmpje op die Airboat en de foto's in de cabrio zijn erg cool..

Ik spreek je!

Sub

• 07 December 2005 - 03:07

Crazy Carolina:

Hello Tessy, how are you? I read your comment on Christians page. Yes I have a new number. I sent it to you in my last e-mail. It is 212-991-8522. Looking forward to see you guys. Happy Nikolaus..