New York Part Deux - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu New York Part Deux - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu

New York Part Deux

Door: Tessy en Gunar

07 Oktober 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goedemorgen allemaal.

Hier weer een update vanuit het, op het moment bewolkte, Miami Beach. Gisteravond laat zijn we thuis gekomen na ons tweede uitstapje naar New York.

Het was wederom fantastisch. Na in januari de winter te hebben meegemaakt was het nu heerlijk weer; zonnig en rond de 20/25 graden.

We hebben eigenlijk eind vorige week pas besloten dat we zouden gaan, dus het moest snel geregeld worden. Onze oud-Director of Front Desk Tom Long is kort geleden naar het Waldorf vertrokken, dus uiteraard even met hem gebeld om te kijken wat er geregeld kon worden. Voor de mensen die het Waldorf niet kennen, dit is hét Hilton hotel- rijke historie, gigantisch groot en lekker Amerikaans klassiek. Dikke tapijten, veel goud en overleden mensen aan de muren. Paris en Nikki met de hele familie hebben daar tot kort geleden gewoond en alle presidenten sinds 1931 hebben er geslapen(en ik heb op het toilet gezeten waar zij wellicht hun beste beslissingen hebben genomen!!).

En Tom heeft ons niet in de steek gelaten. Hij had voor ons een kamer in dit geweldige hotel geregeld!

Vorige keer, met Tess'ouders, hadden we de meeste toeristische must-see's wel afgewerkt, dus we hadden nu geen ´verplichtingen´.

Er was nog een reden om New York te bezoeken, en dat is dat Simon inmiddels daar woont er werkt, bij het nog statigere St. Regis. En de mensen die Simon kennen, weten dat hij een geweldige ´culinaire gids´is. Dit betekent dat we vooral veel geluncht- gedineert en gedronken hebben, in de meest geweldige/gezellige/ hippe restaurants, bars en clubs van New York.

Van een bar op het dak van een hotel(Rooftops!!) tot een Belgisch restaurant compleet met mossels en La Chouffe in het Meatpacking District. Dit MD is de place to be, en is precies wat je erbij verwacht- de vleesverwerkings wijk. De clus en restaurants staan tussen de vlees fabrieken, je zit er naast ronkende vrachtwagens en loopt door de vleeslucht. Logisch dat het hip is toch?!

Naast Simon zijn ook 5 Europeanen die bij ons in het hotel werketen naar NY vertrokken, dus ook met hun hebben we ge-meet. Leuk om iedereen weer even te zien.

Ik zal nog even wat foto´s plaatsen en dan denk ik dat iedereen weer redelijk op de hoogte is.

Over een weekje zijn Tess´ouders weer hier, en dan staat ons volgende avontuur weer te wachten. Eind Oktober gaan we voor een aantal dagen naar Sin City- Las Vegas.

Goed, we houden jullie op de hoogte en spreken elkaar snel.

Groeten, Tess en Gunar

• 07 Oktober 2005 - 16:30

Christian:

Hi, I hope you both had a save trip back to Miami and now after you have seen the wonderful Waldorf Astoria you're happy to start later you shift in the f***ing Fontainebleau ;-)!

It was really cool to have met you in NYC, hope we will see us back soon!

Take care, Christian

• 08 Oktober 2005 - 17:04

Babette:

Hi Leute, wow echt fantastisch die verhalen en foto's! Gaaf dat jullie in het Waldorf hebben geslapen zeg...jaloers ben ik. Hier alles zijn gangetje, ben redelijk hard aan de studie, heb mijn eerste tentamen al ingekopt dus das wel relakst. Nou werkse weer!
    Liefs Babette

• 09 Oktober 2005 - 10:31

Sub:

Ziet er goed uit jongelui.. ondanks de beroerde foto's..haha!! Ik neem aan dat jullie weer lekker bijgekomen en weer hard aan de bak kunnen/moeten.. Gunar, goed om Simon weer te zien. Wij hebben Aart hier nu, dus da's weer enigzins eerlijk verdeeld. Ben wel benieuwd hoe nu verder voor jullie in The States, dus we skypen van de week nog wel even denk ik zo.

De mazelen,

Sub

• 11 Oktober 2005 - 11:31

LL:

Ooohhh Wauw!
    Het Waldorf....

Echt een leuk opwarmertje deze foto's. Hebben jullie bijgehouden hoeveel tripjes er al gemaakt zijn, want ik houd het niet meer bij! Echt super dat jullie zoveel ondernemen! Wanneer staat de terugreis gepland of blijven jullie nog even hangen?
    Werkze weer.

Liefs LL

• 11 Oktober 2005 - 17:46

Dominik:

Hey Partypeople! Due to the photos I guess you had a lot of fun here... Greet the beach in Miami for me...
    Greetings from the big apple, D.

• 11 Oktober 2005 - 18:29

Maria:

he paar van het jaar!
    ik ben zo jaloers op jullie.echt geweldig al die tripjes. ik zit hier echt te nitwitten. maar ik heb morgen mijn eerste sollicitatiegesprek! je leest het goed. maar het vervolg hoor je wel.
    niet stiekem een kapelletje induiken he in Las Vegas!!!
    Dikke kus Maria

• 15 Oktober 2005 - 03:12

Without Hand...:

hey couple, just wanted to tell you everything is going great here! we miss you a lot. Gunar, I keep trying to make the funny thing with the fire and the short, I´m already missing one hand and a pullover... and the insurance from hrc is not that good!

Werkze weer to miami crew from NYC with 54°

Pics? soon!

PS. I hate german keyboard!

• 17 Oktober 2005 - 06:16

Sub:

Hé gnar, vanavond (voor mij dan hè) weer ff skypen?? Merkt het vanzelf wel. Had een paar dagen problemen met internet, maar is eindelijk opgelost.. spreek je dus snel.

• 20 Oktober 2005 - 09:44

Jans:

Wow, like your stories!!! Echt te relaxed wat jullie allemaal ondernemen! Ook mij kan je toevoegen aan t rijtje jaloerse leute! Verder alles zijn gangetje in het Brabantse land, en Tess, geniet er maar weer lekker van als je ouders er zijn en ook ik sluit me aan bij Maria's laatste zinnetje...

Laters, kus Jans

• 22 Oktober 2005 - 19:55

Ab:

Hi! Leuke verhalen weer & de foto's zijn ook echt super!! Nog steeds goed aan het genieten dus!! Lekker doorgaan!! Tja aan deze kant is het minder indrukwekkend!! Cheers!

• 25 Oktober 2005 - 15:24

Sub:

Kinders, hoe is het met de orkanen enzo?? Weer zo erg of nog erger?? Hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben gehad. Ze laten wel beelden zien van Florida, maar of dat Miami was weet ik niet.. Hoop dat het bij wat regen en windvlagen is gebleven.

Grt. Sub

• 26 Oktober 2005 - 02:12

Gunar:

He Subs en anderen. Ja idd, dat was Miami en omgeving. Na zo'n 20 uur zonder water en electriciteit zijn wij er weer helemaal bovenop, en na een extra dagje op het internet wachten is dat inmiddels ook weer helemaal goed. Daarmee hebben we het wederom beter getroffen dan de buren, want op dit moment zijn er nog steeds ruim 2 miljoen mensen oftewel 90 prcent van de bevolking hier zonder stroom, volgens de tv beelden.

Helaas hebben wij al wel 3 dagen op rij onze vlucht naar Las Vegas gecancelled gezien. Aan de ene kant wel goed, omdat we nu onze casa een beetje in de gaten konden houden en op konden ruimen, aan de andere kant wel erg jammer. Morgen laatste kans om wellicht toch nog te vertrekken, we zien het wel.

Wel een erg heftige storm trouwens, een 'ruime 3', oftewel winden tot 135 mijl per uur.

We houden jullie weer op de hoogte

• 08 November 2005 - 14:20

Doet dat dan!