New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu

New York

Door: Tessy en Gunar

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee hallo,

Na een weekend New York zijn we inmiddels weer aangekomen in ons eigen appartementje in Miami.

Na donderdag een late dienst te hebben gedraaid, en vervolgens een paar uurtjes te hebben geslapen, werden we vrijdag morgen rond 5 uur opgehaald om naar Ft. Lauderdale airport te gaan. Na slechts ruim 2 uurtjes vliegen kwamen we in the Big Apple aan.

Het eerste waar we niet omheen konden was uiteraard de kou. Een temperatuur van rond het vriespunt zijn wij al een aantal maanden niet meer gewend. Daarnaast was het vrijdag nogal somber weer, regenachtig, harde wind en koud; niet heel aantrekkelijk, maar hé, je bent in New York.

De taxi bracht ons naar het hotel, het Millenium Hilton. Wat een geweldig hotel, eens iets anders dan dat motel waar wij werken ;-). We hadden een kamer voor de ouders en een suite voor ons, de hardwerkende mensen. Geweldige kamers op de 51e verdieping, met direct uitzicht op Ground Zero. Dit hotel stond dus echt direct naast de Twin Towers, erg apart om zo onder je te zien.

De hele vrijdag zijn we aan het shoppen (5th avenue) en rondkijken geweest. In de grootste speelgoedwinkel ter wereld geweest, Rockefeller Center met ijsbaan, en heerlijk koffie gedronken bij Starbucks!

Zaterdag was het beter weer, erg koud maar mooi helder weer. De hele dag ronggewandeld om toch maar vooral zo veel mogelijk te zien. De ferry naar Staten Island genomen, met een geweldig uitzicht over de skyline en het vrijheidsbeeld, Central Park, China Town, Broadway, Times Square. En zelfs nog Leffe Blond gedronken!!Wat een fantastische stad!!

Vanmorgen nog op de Empire State building geweest, voor het verplichte uitzicht, en toen helaas al weer het vliegtuig terug.

Het was echt fantastisch, het hotel, het weer, de stad; we moeten snel weer terug!

Groeten, T & G

  • 18 Januari 2005 - 03:56

    Michel:

    Ziet er idd geweldig uit! Ben eens aan het kijken wanneer ik mijn tripje naar NY of Miami ga plannen!! Tot snel. Michel

  • 19 Januari 2005 - 14:21

    LL:

    wow, is de site opnieuw gelayout? Beetje vintage, mooi hoor!
    foto\'s zien er trouwens geweldig uit!!! Werkse maar weer.
    x LL

  • 19 Januari 2005 - 14:56

    Bebbet:

    Is dat echt Hind?? of een lool alike?? Ben echt zo jaloers!! Ziet er zo gaaf uit allemaal, echt leuk dat jullie dit allemaal meemaken! Als ik terug ben ga ik er toch maar weer sparen denk ik...kan ik jullie opzoeken! Hoorde van Maria dat Nappie ook jullie kant op komt binnenkort! nou werkse en we mailen. Kus babs

  • 19 Januari 2005 - 20:03

    Sub:

    Goeie foto\'s lui!! Prima dat jullie ook nog tijd hebben om een beetje te genieten daar. Alhoewel echt uitrusten er volgens mij niet bij was.... Talk to you soon.

    Sub

  • 21 Januari 2005 - 08:05

    Jans:

    Vette foto\'s hoor, wat een leventje...
    LL, dit is wel jouw stijl of niet...
    Lieve mensjes, tot snel he, wanneer komen jullie op visite?

    Dikke kus zjanie

  • 21 Januari 2005 - 08:42

    Nancy:

    Hoi Tessy en Gunar,

    Wat een geweldige Site !!!
    Theo is vandaag weer op het werk gearriveerd en zit vol met verhalen en indrukken. TOF !

    Het ga jullie goed en ga zo door !

    Nancy (collega Theo)

  • 22 Januari 2005 - 00:44

    Ilse & Andrea:

    Hallo stadsgenootjes, we waren aan het zoeken naar andere mensen in miami. Wij zitten sinds 2 maanden ook op Miami Beach en lopen hier stage voor 9 maanden. Ook leuk om jullie verhalen te lezen!

    Groetjes Ilse & Andrea

  • 24 Januari 2005 - 14:16

    Gertje:

    Leuk van Ilse en Andrea! Wellicht kunnen jullie mekaar opzoeken! Ouwe het was goed je ff gesproken te hebben en ik ben nu serieus aan het kijken of ik voor weinig jullie kant kan opkomen. Hebben jullie nog tips voor goedkope vluchten? Succes met alles!

  • 24 Januari 2005 - 16:47

    Tessy:

    He Snertje, kijk effe bij Kilroy travel. Je kunt dan een studentenkaart kopen en dan krijg je korting. Of bij Martinair en ik hoorden van mijn ouders, die hebben een reis gevonden van 9 dagen, incl. 1 overnachting en een week autohuur voor 315 euro. Ik laat nog weten waar dat precies was. Groetjes

  • 24 Januari 2005 - 16:51

    Tessy:

    Er zit een reisbureau in Den Bosch en Tilburg, MyTravel, telefoonnummer is 073-613 7226 of 013-542 5261, die bieden die reis inclusief vlucht!!
    Succes met zoeken!!

  • 27 Januari 2005 - 15:03

    LL:

    Tes, dit is echt balen. Mijn telefoon ging echt onder mijn neus, maar ik had iemand op de vaste lijn op mijn werk. Ik kon trouwens ook niet zien dat jij het was, echt het gaat steeds mis als we willen bellen. maar heel erg lief dat je er aan hebt gedacht! Doe Gunar de groeten en ik zal jou binnenkort even proberen te bellen!
    x LL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2006

The End

02 Februari 2006

Ons laatste reisje...

05 Januari 2006

New York

18 December 2005

Cruise

07 December 2005

Bezoek en reizen, voor de verandering...
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 87197

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: