Wat een dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu Wat een dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu

Wat een dag

Door: Tessy en Gunar

15 Februari 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallee allemaal,

Normaal gesproken is Tess jullie vaste correspondent hier uit de States (m'n eigen Max Westermannetje), maar ik moet ook maar weer eens iets van me laten horen.
En laat vandaag daar nu een geschikte dag voor zijn.

Zoals velen van jullie weten hebben we op het moment bezoek van mijn ouders. Daarnaast is Nap een aantal dagen op doorreis vanuit het schip in Ft Lauderdale richting Nederland. Kortom, het is gezellig druk.

Vandaag zouden mijn ouders vertrekken voor een mini-cruise richting Bahama's en Key West. Voordat ze de taxi namen naar de haven lagen we nog even in de zon aan het zwembad. Net op het moment dat ze eigenlijk moesten gaan, ging het brandalarm in ons appartementencomplex af. Nu is dat op zich niet zo heel bijzonder, zeker niet als je bedenkt dat er 560 appartementen zijn, maar deze keer was het grote verschil dat er ook daadwerkelijk rook uit het gebouw kwam, en wel van onze 14e verdieping. Lang verhaal kort: Een appartement redelijk volledig uitgebrand, 5 brandweerwagens, de koffers voor de cruise vanwege niet-werkende liften 14 verdiepingen met de trap gesjouwd, maar uiteindelijk de ouders toch in een taxi gekregen en op weg waren ze.

Een van de aardige dingen aan ons paleisje is het uitzicht over de haven, dus ik heb m'n ouders vanaf het balkon uit kunnen zwaaien. Ziet er toch wel fantastisch uit, die cruiseschepen (geen boot, nee, het zijn Schepen). We moeten ook maar eens zo'n reisje gaan plannen.

Maar er gebeurde meer. We kregen vandaag een email van de GM, dat er een spoed-vergadering was belegd. Hierin is gemeld dat Turnberry, het bedrijf dat het hotel heeft overgekocht, heeft besloten om het etiket Hilton te verwijderen, maar er ook geen Marriott van te maken, zoals werd gespeculeerd. Dit betekent sowiezo dat al het topmanagement eruit vliegt de komende maanden, maar dat ook onze positie niet meer geheel zeker is (in de meest neutrale zin van het woord, het is echt onbekend wat er gaat gebeuren hier). Het wordt dus afwachten de komende maanden.

En nu dan net begonnen aan mn eerste graveyard shift, heerlijk tot morgen ochtend hier aan de desk.We gaan zien hoe het bevalt...

Goed, adios, we houden elkaar op de hoogte.

Groet, Tess en Gunar

PS, voor culinaire tips en andere wetenswaardigheden uit het leven van de moderne, mondaine vrouw verwijs ik u allen naar www.ikbeninwijchen.waarbenjij.nu

• 15 Februari 2005 - 11:23

LL:

Dankjewel Gunar, ook voor je recept! Zou je het voor Elly in het Thais willen vertalen?
    x

• 16 Februari 2005 - 19:00

Albert En Désirée:

Gunar en Tess, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van jullie (schoon)moeder. Mocht je haar nog spreken, wens haar maar een gezellige dag en een lekker glaasje wijn. Dat zal op zo een luxe cruiseboot(schip) wel geen probleem zijn. Vertel haar ook maar dat het vibrerende en trillende cadeau is aangekomen, maar dat het geestverruimende cadeau er nog niet is. Veel groeten uit een koud Woerden.

• 17 Februari 2005 - 04:29

Gunar:

Mensen krijgen zo een apart beeld van het type kado dat mijn moeder krijgt, maar toch bedankt! Heb ze zelf ook niet kunnen bereiken vandaag, waarschijnlijk weinig bereik in deze exotische oorden. Morgen waag ik weer een poging!

• 17 Februari 2005 - 04:58

Aart:

Ben je aan het werk nu? Anders bel ik je even?

• 17 Februari 2005 - 06:21

Bel gerust: 305 535 3296

• 17 Februari 2005 - 06:33

Gunar:

Dat is mn werknummer, maar aangezien ik toch in de office een beetje zit te tukken...

• 18 Februari 2005 - 15:50

LL:

ben je in slaap gevallen, het is zo stil...

• 19 Februari 2005 - 05:49

Gunar:

Ik sta weer achte mijn desk ouderwets uit de neus te vreten. Derhalve geen spannende verhalen, maar de komende twee dagen vrij, dus oioioioi; dat belooft wat!

• 20 Februari 2005 - 16:33

Duns:

Hai Gunar en Tess,
    Thanks to Sub eindelijk weer een bericht van mij. Lijkt op desinteresse maar dat is het zeker niet. Jullie appartement helemaal zonder schade? Wanneer wordt er meer bekend over jullie toekomst? In Adam alles prima, hard aan de studie.
    Tot gauw, liefs Pieter

• 20 Februari 2005 - 22:49

Gunar:

Ja Duns, we houden je (jullie) echt wel op de hoogte; dit is gewoon effectiever dan steeds mailen. Onze casa helemaal oke, gelukkig. Inmiddels is ons via HRC gemeld dat we gewoon kunnen blijven, maar dit is er weer een in de categorie "eerst zien...". Groet, G

• 21 Februari 2005 - 16:44

Duns:

Fijn te horen Gunar, liever positief nieuws, maar idd eerst zien, dan geloven. Have fun! P

• 22 Februari 2005 - 08:44

Tessy:

Helaas heeft Max Westerman niet zoveel inspiratie tijdens nachtdiensten, maar er komt zeker snel weer een update vanuit Miami. Dit was Max Westerman, live vanuit Miami Beach!