Passover - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu Passover - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van tessyengunar - WaarBenJij.nu

Passover

Door: Tessy en Gunar

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Passover, een in Nederland (gelukkig) onbekend fenomeen. Hier een Miami een jaarlijks terugkerend ritueel, waar iedereen het hele jaar tegenaan hikt.

Passover is blijkbaar een feest voor de joodse medemens. Waar deze feesten zich normaal al kenmerken door aparte activiteietn (met z'n allen vooral bepaalde dingen niet-eten en/of het afsnijden van een deel van de penis van kleine jongetjes), wordt het tijdens Passover helemaal extreem.

Hele families trekken naar, met name ons, hotel. Daar aangekomen bezetten ze met zoveel mogelijk mensen een kamer en begint het feest. Er wordt gekookt op de kamer, en aangezien er in het oude deel van het hotel geen ramen zijn die open kunnen (huricane-proof hotel) kun je je voorstellen wat dat na een weekje met zo'n vertrek doet. Passover is namelijk ineens een feest van de hele dag juist wel, bepaalde dingen, eten.

Verder bestaat de voornaamste bezigheid van veel van deze gasten uit het zoveel-mogelijk-voor-niks-krijgen-door-de-hele-dag-aan-de-desk-te-staan-jenken. Ongelofelijk!

Nu heb ik, en de gehele staff, al eea ervaring met vervelende en veeleisende gasten, maar in deze periode is het extreem. Vooraf waren we al gewaarschuwd vooral geen tip aan te nemen van deze gasten. Wanneer je dit namelijk doet, en ze wat extra geeft (ontbijtje hier, upgrade daar), gaan ze je namelijk beschouwen als hun slaaf. In vaktermen, je wordt hun Bitch. En niet alleen van hun, als iemand uit hun vriendenkring iets geregeld moet krijgen, ben jij het zakje. Opmerkingen als 'Toen ik je die X-dollar gaf was je er wel snel bij...' krijg je vervolgens de hele dag naar je hoofd. En tijd dat ze hebben... Hele dagen spenderen ze aan de desk, als het bij de een niet lukt wachtend op de wisseling van de dienst tot er 'verse' medewerkers komen.

Volgende probleem; geen jood, althans hier in het hotel, wil onderdoen voor een collega. Heeft er 1 een suite, dan lijkt het gezichtsverlies als een ander slechts een standaard kamer heeft. Ik had vandaag al een aardig zakcentje kunnen verdienen, er is me al een aantal honderd dollar aangeboden. Heb alleen niet zo'n zin iemands slaafje te worden, dus helaas.

Goed, ik hoop dat niemand bovenstaande persoonlijk opvat of als beledigend ervaart. Zo ja; mijn excuses en je bent van harte uitgenodigd om hier een dagje naast me te komen staan.

Allemaal een vrolijk Passover gewenst en adios!

Groet, Tess en Gunar

  • 23 April 2005 - 10:52

    Janneke:

    He Teske en Gunar,

    Fijn verhaal zo, maar weer een ervaring rijker toch. Wel overleefd allemaal en de bende al een beetje rechtgetrokken? Hoop dat alles verder lekker gaat in Miami en tot snel!

    Dikke kus Jans

  • 26 April 2005 - 08:41

    Duns:

    Ja dat klinkt allemaal erg gezellig daar. Gunar jij moet er toch wel geld uit kunnen slepen zonder de bitch te spelen? In A'dam alles goed, druk met afronding studie. Verder maakt iedereen zich op voor Queensday, ik zal jullie missen. Succes!
    Luego Duns

  • 28 April 2005 - 06:39

    Sub:

    Ach, ik heb je altijd al een beetje als mijn Bitch gezien Gunar... Alleen betaalde ik er niet voor. Ik snap mensen die gaan zeiken om extra dingen sowieso nooit begrepen. Betaal er gewoon lekker voor en als je dat niet kunt moet je je mond houden!! Ik kan me de frustraties over deze happening goed begrijpen jochie.. Verder alles wel? Heb je al een nieuwe headset? Ik probeer vanavond ff een web-cam ding te checken..

    Groet, en een kus aan de vrouw, Sub

  • 28 April 2005 - 06:41

    Sub:

    Dit was weer een typisch geval van "lekker Nederlands" zie ik alweer.. sorry, het is nog vroeg!!

  • 29 April 2005 - 06:31

    Sanne En Babette:

    Hallo!! Hoe is t daar in Miami, zo te horen nog steeds fijn aan t werk? je moet alles een keer meegemaakt hebben toch? Hier in Sydney alles goed! we gaan koninginnedag vieren samen met Sanne en Jorrit dus das gezellig!
    Kus Sanne & Babette

  • 04 Mei 2005 - 21:50

    He Tess En Gunar:

    Leuke site. en superleuke berichten. Ja ik ken jullie niet maar jullie hebben waargemaakt waar ik allang van droom. Wonen in Miami, wat hebben jullie daar allemaal voor moeten doen? want ik heb gelezen dat dat niet makkelijk is om een amerikaanse burger te worden.
    Mijn adres is:
    R_C_Daniels@hotmail.com
    zouden jullie mij een keer een mailtje willen sturen..
    alvast graag gedaan!!!!

    En nog veel geluk samen

    Bye Bye

    Robin

  • 06 Mei 2005 - 13:53

    LL:

    Robin,
    www.doedemissethorecatest.nl
    graag gedaan!

  • 07 Mei 2005 - 01:26

    Victor En Christian:

    Hallo Gunar en Tessy, houden wij van iedereen van uw afbeeldingen en wij zijn heel gelukkig om over de kans te krijgen om met u te werken! Maar hebben wij slechts nog een vraag, waar Holland is? Is dit het land waar u toegang tot alle speciale cafés zonder enig problemen krijgen kan? De best achting van Victor en Christian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2006

The End

02 Februari 2006

Ons laatste reisje...

05 Januari 2006

New York

18 December 2005

Cruise

07 December 2005

Bezoek en reizen, voor de verandering...
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 87131

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: